Jump to content

Chrysler Corp. will revive old logo


Squeaks4

Recommended Posts

I dunno. To me, yes, the pentastar symbolizes the Iacocca era of the company, but it also brings up a completely forgettable lineup of boxy cars, such as the Plymouth Sundance, or a nice Reliant automobile.

I identify that logo with "a cheap car I'd rather not drive." And I'm a Dodge owner.

Link to comment
Share on other sites

I agree that it evokes the Reliant K era. My advice to Chrysler is to quit worrying about logos and start worrying about building quality vehicles.

If I sound like the bitter ex-owner of a POS Dodge...I am. :cursing:

Link to comment
Share on other sites

Interestingly enough, Chrysler's five-star program utilises the pentastar logo, so it wasn't as if the logo ever went away http://www.fivestar.com/

I happen to miss the pentastar logo. My dad had a Chrysler when I was born and I always related Chrysler to that logo. I like the winged design, which is the original logo I believe, but the pentastar is simple and much more easily identifiable. I think a car logo must me identifiable from the back, not the front.

Link to comment
Share on other sites

If we're lucky they may even revive the old Rampage...

250px1984rampagehs7.jpg

Would be easy, take a Magnum, convert the hatchback into a pick-up bed...

OOPPPPS! After research, looks like I'm not the only hopeful:

rampage1ad7.jpg

This concept is not true to its predecessor.

The Market doesn't ned another oversized cross-over...

We should take example on the Aussies:

uteshow2fa2.jpg:wub: I think I'm in love

These machines are very popular with the "kids"... Do they still call them Petroleheads???

Go visit Faord Australia's Site and tell me these wouldn't make a killing in Suburban America (and Canada... I could see the kids driving back from Fort McMurray on teh weekends to hit the town in those...)

Link to comment
Share on other sites

Well it looks like it might not be the Pentastar after all. Seems they're going with a hood ornament in to reflect the new owners, Cerberus...

http://www.autoblog.com/photos/chrysler-30...edition/247162/

OMG....WTF is that??? If they come out with that i am going to go crazy.

"Cat Eyes" - Josh

Link to comment
Share on other sites

OMG....WTF is that???

Thats Cerberus, the mythical three headed dog that guards the gets of hell..

Cerberus Capital Management now own Chrysler. :rolleyes: Someone at that company didn't research the name very well obviously! ;)

Hmmm, that looks alot like the logo for the company I used to work for (an ISP in Ottawa, BTW)...

cyblogouj2.jpg

But we did have fun with the name, naming servers things like 'hades' and the spam quarantine box was named 'purgatory'.

We also named the dogs... "Ping, Packet, and Daemon" (It makes sense to geeks).

Link to comment
Share on other sites

It's on the Key to my TJ and I hate it. I always felt bad for Grand Chero owners that had it in the side cladding.
Yeah until a couple of months ago I had a 98 Grand Cherokee with that logo on the keys, and the dash, but it was less prominent than the "Jeep" logo...
Link to comment
Share on other sites

We should take example on the Aussies:

uteshow2fa2.jpg:wub: I think I'm in love

These machines are very popular with the "kids"... Do they still call them Petroleheads???

That has to be the ugliest car I have ever seen in my entire life. I wouldn't be caught DEAD driving it.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.